lauantai 28. toukokuuta 2011

ahaaelämyksiä

mulla ko o ollu toi kysely tosa että mistä haluatte että mä kirjota ja enite onny saanu ääniä tällähetkellä toi adhd.

no mä otan tähänny tyänalle semmosen käsityksen ko aika-

mä en käsitä ste aikaa ollenkaa. jos pitää tehä vaikka joku homma, vaikka ny siivota ko soli sitä mu lempipuuhaa, ni mä jätän monasti alottamati ko ajattelen että menee johki pikkuhommaa monta tuntia.

no tuli seurattua tota himohamstraajia. siinä se psykologi kysy siltä jannulta, jolla oli joku kaappi siivoomati, että mitä se luulee, kauanko siihen tyhjän kaapin siivomisee menee aikaa. se jannu sano että varmaa tuntitolkulla.

mä nyäkyttelin että pitää paikkansa. joo.

no se naikkonen sano että 10min.

sanoin että shutthefuckup. ei varmaa me. ja ne siivos sen vissii siihe kymmenee minsaan. Tää ahaaelämys johti siihen että aloin miättiin että paljoko o palio.
mä vihaan siivoomise lisäks tota polttopuitten pannuhuaneesee tuamista. ja pistin cd:n pyärii ja aloin pitkinhampain vääntää niitä puita sisälle.

ste olin ainaki tunnin niitä vääntäny ja otti päähän, aattelin että lopetan.ja men yläkertaa. ste kelasin että KUINKA kauan mä tein sitä, montako piisiä ehrin kuunteleen. kolome. joo. tein siis sitä hommaa hei maksimisaan 12minuuttia. nöyränäplikkana ste vaa jatkoin roudaamsita.

isommas mittakaavassa jos on aikaa viikko tehä jotain vaikka maanantaista sunnuntaihin. ni lauantainaki mon sitä miältä että mullo viä viikko aikaa. kunnes sunnuntaina tajuan että voiperkele. ja kauheella hädällä kyhään jtn kasaan.

tähän auttaa mulla kaks juttua.

taim aut heti aamulla. mun ei tartte tehä kaikkee tänään eikä kerralla.
toine juttu, että asia kerrallaan. ko adhdt tiätää- alat siivoon vaikka olkkaria, ja laitat jonku tavaran johki ja siinä o joku juttu ni ste alkaaki tekee sitä ja si muistaa että ainii mä siivoon, ja viän sen taas johki paikallee ja matkalla ajattelen että viän roskat ja ste men pihalle se juttu toises käres ja roskat toises. jätän pussin pihaan ja men viämää sisään sitä mikä ei pitäny ottaa mukaa ja tätä ihme säätöö on iltaan asti. lopputulos se, etten okka siivonnu, roskapussit o pihas ja kaikkee rojektia on tehty vähä.muttei siis mitää valmiiks asti.

keskityn siis siihen että asia kerrallaa. eka vaikka vaa lattiat. sitte pöytä kerrallaa. ite teen nii että kuljen pyykkikorin kans eka ja sitte roskapussin kans, ja sitte tyhjämpussin ,mihi kerään leluja. ainako saan jonku etapi valmiiks voin pitää taukoo. eli roikkua naamakirjassa. tai juara kahvia.

mutta sillai ymmärrän aikaa. ku suhteutan sen musiikkiin. koitimmä sitäki että mainostauot siivoisin muttei sollu hyvä juttu. tai ste mä maksan esikoiselle että se siivoo.

6 kommenttia:

  1. Heippa vaan,kirjoitat hauskasti...:-)Juuh,oon
    itse kans huomannut että yksi asia kerrallaan on tehtävä.Mulla on sellainen munakello...käytetään
    vissiin keittiössä...hihi.Pistän sen vartiksi päälle niin johan rupee tapahtuu.Mä oon oppinut kellon aika hyvin tykkään digitaalisesta kellosta.
    Kalenteria en viälä osaa,jotenkin ne pienet rivit
    on liian pieniä mulle.

    VastaaPoista
  2. kiitosta palautteesta. munakelloo kans koittanu mutta tua se taitaa olla piilosa liesituulettimen päällä. ko ei siihe voi ainaka ruualaitosa luattaa ko varastaa aikaa johki :)
    silläsiisti naiset vinkkas kans joskus että ko jos o joku huane/tila joka on niinku meiä makkari, eli kauhees kaaokses, pitäs mennä vartiks kerrallaa kerra päiväsä sitä siivoo ni solis äkkiä valmis. mä oon sitä suunnitellu jo kohta pualitoistavuatta :D

    VastaaPoista
  3. Mutta eikös sitä sanota, että hyvin suunniteltu on puoliks tehty ;) Että puolet jo siivottu :D T.Sari

    VastaaPoista
  4. nojoo. mä suunnittelin hetahoon huoaneen remppaa 2vuatta. ste sain maalattua katon kertaalleen. joku kysy että ottiko käsiin, sanoin kato näppäränänä että enemmä otti päähä. oli muute hiano kekkaaminen. mä hihittelin kovinki ittelleni ja jutuilleni pitkään.

    VastaaPoista
  5. Hei Päivi.
    Katsoin juuri haastatteluasi Inhimillisessä tekijässä ja en voi kun sanoa, että puhuit kuin omalla suullani. Liikutuin kyyneliin, ongelmillani on NIMI!
    Kiitos aktiivisuudestasi ADHD:n saralla, koska minä voin nyt hakea itselleni apua. <3

    VastaaPoista
  6. Kiitospalautteesta . mon selkeesti siis saavuttanu sen , mitä lähin ohjelmalla tekeen <3

    VastaaPoista