sunnuntai 19. elokuuta 2012

Ammattijärjestäjä (Suamen ainoo ADHD)

Koulutus päätty tsadissa mun osaltani lavvantaina ko mon käyny jo noita yritysjuttuja täsä muutoin. Molin siis kolme päivää tsadissa ja tuloksena viis rakkoo, hajonnu laukku= uudet kengät ja uus laukku ostettuna joita en ollu eres pudjetoinu toho reissuu. Ja viä taksireissuki hotelli Helkaan asemalta ko näillä jaloilla saanu käveltyä.

ja jos joku ny ei tiärä, mikä ammattiraivaaja -professional organitseri o ni son semmonen joka järkkää asuntoja. Tai toimistoja. Täsä   Ihana Maria Laitisen juttu  (tai yks niistä). Mariahan on syypää siihe että moisee koulutukseen ylipäätänsä eksyin. Marialla on semmonen sivu naamakirjassa ko Ordinare ja netistä löytyy myäs Tavararemontti. Meitä kouluttaa Anne te Velde-Luoma joka  on tuonut professional organizer -toiminnan Suomeen. 

Nimikkeelle ei ole löytynyt hyvää suomennosta:- Voimme olla vaikkapa raivaajia, hän sanoo.Raivaajat haluavat tuoda apua kotien ja työpaikkojen sekamelskaan. Tämän päivän ihmisillä on niin kiire, että  monikaan ei ehdi pysähtyä miettimään perusasioita. Internet varastaa ison osan perinteisestä kotityöajasta. Siksi meillä voi olla kaaos sekä kotona että mielessä.
Anne kirjotti kirjanki, Kaaoksen kesyttäjä. Son hyvä. mäki on sen lukenu.

Mulla on siis tarkotus segmentoitua meihin adhd-oireisiin kaaosihmisiin, ko ei tätä kukaa nentti voi tajuta miksen " vaan nosta bercettä sohvasta ja tee" tai "ota niskasta itteeni kii". Me tätä tahallamme tehrä, tämmöstä kiusaa ny kukaa tarkotuksella tee itteleen. tai niimmä ainaki luulen. Parasta täsä ny on se, että voin tehä rojekteja, vertaistukee eikä varmaan tosta sisustussuunnittelijan AMK-tutkinnostaka haittaa täsä tyäsä o. Mut o heleppo päästää kotio ko mun koti on ollu ihan samammoine. Että jos ny siä luet ja luulet että oot ainoo, ni voin sanoo, ettet o. Ja ommeitä enmmänki ko kaks. Mä orotan innolla että pääsen tyäntouhuun.

Mä sain ihamparasta palautettaki harjotusraivauksesta:
Mua auttoi tosi paljon se että painotit sitä että vain yksi kohta kerrallaan tehdään valmiiksi. Oonhan mä sen sata kertaa kuullut mutta näköjään sun piti tulla se tänne asti sanomaan että meni mulle jakeluun.Tää on ensimmäinen kerta kun saadaan jotain noin näkyvää aikaiseksi kuin tuo tytön huone. Tyttö muutti sinne jo melkein heti silloin vaikka kaikki olikin kesken. Ja on siitä asti nukkunut siellä omassa huoneessaan ilman mitään ongelmia. Tää oli iso juttu ja apu mitä jo nyt saatiin vaikka kävit vasta kerran ”

Ja toisteks parasta täs on se, että tää kuuluu kotitalousvähennyksen piiriin.

1 kommentti: